Shipping policy
Verzend & retourbeleid
DEEL 1. Verzending
1. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u een order bevestiging met factuur. Ook de tracking wordt gedeeld via email. Daarnaast kunnen updates via mail worden verzonden. Voeg info@kidsconceptstorezoet.com toe aan het adressenboek of houd de spamfolder in de gaten.
2. Levertijd
Plaats u een bestelling voor 14:00u dan wordt het pakket doorgaans dezelfde dag nog aangeboden (op werkdagen binnen Nederland). In het weekend besteld, is doorgaans op dinsdag in huis. Houd rekening met producten met een uitzonderlijke levertijd en producten die niet op voorraad kunnen zijn. Producten die handgemaakt zijn worden doorgaans binnen 10 werkdagen verzonden. Indien u een deadline heeft voor een bepaalde bestelling, doet u er goed aan deze voortijdig te plaatsen. Heeft u toch een spoed bestelling, neemt u dan contact op met info@kidsconceptstorezoet.com (of via whatsapp 06-38 06 58 00). Is een item niet op voorraad dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het item nabesteld. Er kan gewacht worden met verzending totdat uw bestelling compleet is. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere levertijden. Deze zijn per land verschillend.
3. Uitzonderlijke levertijden
Handgemaakte producten hebben een langere levertijd. Het streven is om de producten binnen 10 werkdagen te verzenden, mocht het langer duren dan word u hiervan op de hoogte gesteld. Wilt u gegarandeerd hebben dat het pakket de volgende dag geleverd is? Neem dan contact op met mij via info@kidsconceptstorezoet.com
In enkele gevallen is het ook mogelijk uw bestelling op te halen. De extra verzendkosten komen dan te vervallen. Indien verzendkosten reeds in de prijs verrekend zijn dan wordt er geen korting gegeven.
4. Betaling
Betaling kan met creditcard, ideal, klarna en bankoverschrijving. Kies je voor de optie 'bankstorting', maak dan het totale bedrag over naar kids conceptstore zoet NL14INGB0006853206 onder vermelding van het ordernummer. De bestelling wordt verstuurd zodra de betaling is ontvangen.
5. Methode
kids conceptstore zoet werkt samen met Post NL. U ontvangt een track and trace code en kan zo zien wanneer u pakket geleverd word. U bent zelf verantwoordelijk om dit pakket binnen de gestelde termijn af te halen. U kunt via de t&t zien wanneer het pakket op u wacht.
6. Kosten
Een standaard verzending kost 4,95 euro. Bij bestellingen vanaf 100 euro met levering binnen Nederland zijn verzendkosten gratis. Verzendingen naar het buitenland worden per casus behandeld. Onderstaand zijn de geldende verzendkosten op 01-01-2021. Deze kosten zijn tijdsafhankelijk en is aan verandering onderhevig. Aan deze informatie kan geen rechten worden ontleend.
7. Adres gegevens
De klant draagt verantwoordelijkheid om het verzendadres juist in te voeren. Ook indien een order handmatig is klaar gezet, dient de klant deze gegevens te controleren op juistheid. Indien een adres niet juist blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de klant. Eventuele extra verzendkosten voor het terughalen van het pakket of het verliezen van het pakket, worden verhaald op de klant. Ook wanneer een betalingslink wordt klaar gezet voor de klant, is de klant verantwoordelijk om deze informatie zorgvuldig te controleren (type product, de maat, aantal en het verzendadres).
8. Ontvangst van goederen
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de goederen. U draagt de verantwoordelijkheid om aanwezig te zijn of voor aanwezigheid te zorgen in geval van bezorging. In het geval een aflever poging meerdere malen is mislukt en het pakket naar een service punt wordt gebracht, draagt u zelf de verantwoordelijkheid het pakket tijdig af te halen of te zorgen voor een geautoriseerd persoon die het voor u afhaalt. U draagt zelf de verantwoordelijkheid de track&trace code regelmatig te controleren om te controleren of u het pakket heeft gemist. In geval een pakket niet tijdig is afgehaald, wordt dit terug gestuurd naar Kids conceptstore Zoet en kunt u pakket bij ons afhalen. Uiteraard bestaat er de mogelijkheid het pakket nogmaals te verzenden, op kosten van de koper.
DEEL 2. Retourbeleid
Herroepingsrecht - Ruilen & Retourneren
9.A Retourneren
Onder klanten wordt verstaan: mensen die een aankoop hebben gedaan bij Kids conceptstore Zoet in de webshop. Enkel de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht.
STAP 1. Voeg aan het retour pakket een begeleidend briefje toe te voegen met daarin duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen retour gaan. Zonder deze gegevens kan een retour niet verwerkt worden. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief.
STAP 2. Lever het pakket in bij een bezorgdienst en laat deze labelen met onderstaand adres (of label het thuis middels online service van een bezorgdienst en lever het in). Schrijf het adres ook duidelijk op het pakket.
Het retour adres:
Kids conceptstore ZOET
Laat 118
1811EL, Alkmaar
STAP 3. Bewaar altijd goed het verzendbewijs en de trackingsgegevens.
STAP 4. Indien een retour in goede staat en volgens de voorwaarden is ontvangen, zal deze binnen 8 werkdagen worden verwerkt. Leest u verder voor meer informatie.
U draagt verantwoordelijkheid dat het pakket op het juiste adres wordt bezorgd en dat de producten onbeschadigd aankomen. Het product zit in de originele verpakking en eventuele labels zitten er nog aan. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat. Zodra de retour door ons in ontvangst is genomen, kan de verwerking hiervan 3 tot 5 werkdagen duren. Er wordt een notificatie via email verstuurd (tenzij geen emailadres is ingevuld).
9. B Uitzondering op retour
Gepersonaliseerde items kunnen niet worden geretourneerd.
10A. Terugboeking aankoopbedrag
Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product retour binnen 8 werkdagen nadat het pakket in goede orde in ons bezit is. Houd er rekening mee dat de eventuele tracking aangeeft wanneer het pakket in de postbus is afgeleverd. Daarmee is het nog niet fysiek in ons bezit, maar pas na het volgende ophaalmoment. U wordt terugbetaald middels het betaalmiddel van de oorspronkelijke transactie. Dit gebeurd automatisch en geblindeerd. Kids conceptstore ZOET heeft geen inzage in uw betalingsgegevens, anders dan dat er gezien kan worden wanneer en hoeveel er is betaald.
Retouren worden gemiddeld binnen 8 werkdagen verwerkt. Dit kunt u terug zien op uw betalingsbron. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn.
10B. Kosten en verantwoordelijkheid retourzending.
Kosten voor de retourzending vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant. Welke wijze van levering u ook kiest, u draagt de verantwoordelijk dat het pakket weer in ons bezit komt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. Bewaar altijd goed het verzendbewijs en de trackingsgegevens.
11. Ruilen
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.
12. Waardevermindering
Indien schade is ontstaan aan het product, en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Selected by liz gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.
13. Termijn: 14 dagen bedenktijd
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.
14. Pakket vertraagd of zoek
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien een pakket met track&trace geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Kids concept store Zoet zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft.
Heeft u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.
----------------------------------------------------------------------------------------------
MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN
Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER aan het PAKKET toe te voegen. Zonder uw naam en ordernummer kunnen wij het retour bedrag NIET terugboeken.
- Aan: Kids conceptstore ZOET
Laat 118
1811 EL, Alkmaar
Beste Kids conceptstore Zoet
- Ik wil graag een bestelling retourneren/ ruilen (*). Het gaat om de volgende producten / Het gaat om het volgende product (*)
......
- Naam product
.....
- Ordernummer
.....
- Besteld op(*)/Ontvangen op(*)
.....
- Reden retour (*)
.....
Vriendelijke groet,
- Naam/Namen consument(en)
.....
- Adres consument(en)
.....
- Datum
.....
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
..... invullen